Magiczna Kula (Silversphere) – w tej grze musimy ruszyć głową, ale i wykazać się sprytem i refleksem. Nasza magiczna, srebrna kula musi dotrzeć do błękitnego wiru, po drodze pokonując sporo przeszkód, zanim skończy się czas. Kula może się poruszać po platformach otoczonych dookoła wodą (nie może wpaść do wody). Czasami aby móc przedostać się dalej musimy przepchnąć drewnianą skrzynkę (brązowa) lub lodowy bloczek (niebieski) i wrzucić ją np. do wody. Na planszach pojawiają się także przeszkody takie jak brązowe kule po zetknięciu z którymi przegrywamy i musimy zacząć level od początku. W grze mamy także chwytak w kształcie literki X w dwóch kolorach szarym i niebieskim. W niektórych planszach aby uaktywnić błękitny wir (wyjście) musimy użyć wymienionych chwytaków: najeżdżamy drewnianą skrzynią na szary chwytak lub niebieskim bloczkiem na niebieski chwytak.
Dodam tylko, że na pewno wszystkie 25 poziomów jest do przejścia:). Aby rozwiązać niektóre z nich (zwłaszcza te końcowe) potrzeba nieco więcej czasu, główkowania i szybszego działania.
Sterowanie – przy pomocy strzałek na klawiaturze.
Time (Czas) – każdy z leveli różni się poziomem trudności i na rozwiązanie każdego z nich mamy określony czas.
Start – aby zacząć grę,
Load Level – każdy z poziomów posiada specjalny kod np. Level 1 posiada kod: Origin. Dzięki niemu np. gdy chcemy przerwać grę zapisujemy tylko ten kod i przy kolejnym uruchomieniu gry klikamy Load Level, wpisujemy kod i zaczynamy grę od przerwanego levelu.